Geen categorie·Hoofdgerechten

Pastasalade met gerookte makreel!

13103489_1688071528119046_3548365129049300204_n

Ik heb een hele tijd geen recepten geplaatst, helaas. Ik zit middenin mijn afstuderen en ben in die tussentijd ook nog eens verhuisd! Druk, druk, druk, dus 😉 Maar ik ga proberen meer tijd vrij te maken om heerlijke recepten met jullie te delen.

Omdat het zulk lekker weer is deze week, heb ik een heerlijke frisse pastasalade met gerookte makreel gemaakt. De gerookte makreel heb ik vers bij de viskraam gehaald, dat smaakt toch wel het allerlekkerst!

Wat heb je nodig (voor 4-6 personen)?

  • 350 gram volkoren penne pasta
  • 200 gram gerookte makreel
  • 1 rode ui
  • 1 komkommer
  • 7 plakjes augurk
  • 1 appel
  • zakje rucola (50-75 gram)

Dressing:

  • 2 eetlepels yogonaise, of volle yoghurt
  • halve limoen
  • 1 tl mosterd
  • 1 tl honing

 

Hoe maak je het?

  • Zet een ruime pan met water aan de kook. Kook de penne volgens de gebruiksaanwijzing.
  • Snij de ui in fijne halve ringetjes. Haal de zaadlijst uit de komkommer en snijd deze in kleine blokjes. Snij ook de augurk en appel in kleine blokjes. Doe alles in een kom.
  • Maak nu de dressing: meng de yogonaise of yoghurt met het sap van een halve limoen, de mosterd en de honing. Roer goed door elkaar
  • Giet de pasta af en spoel af met koud water
  • Gooi de pasta in de kom, samen met de gerookte makreel
  • Voeg hierna de dressing toe
  • Serveer de pasta met wat rucola op het bord (zodat deze niet slap wordt)
  • Eetsmakelijk!
Geef een reactie

